Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.

Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.
Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.
Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.
Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.
Copiii sunt repartizaţi pe grupe de nivel(mică,mijlocie,mare) şi sunt îndrumate de educatoare / profesori învăţământ special preşcolar. Forma de organizare – frontală.
Grupele cuprind preşcolari cu cerinţe educaţionale speciale, cu vârste între 3 – 6/7/8 ani şi se constituie după nivelul de dezvoltare al copiilor, etate mintală şi vârstă cronologică.
În învăţământul special grupele de preşcolari cuprind copiii, după cum urmează:
Activitatea instructiv-educativă de la grupe se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare; acesta respectă particularităţile grupei (diagnoza grupei) şi poate fi flexibil.
În proiectarea şi realizarea lecţiilor şi a diverselor activităţi educaţionale de la nivelul grupei, cadrele didactice dau dovadă de flexibilitate şi adaptează situaţiile de învăţare, strategiile, materialele/mijloacele, metodele, resursele pentru realizarea progresului şcolar al fiecărui elev.
Obiectivele prevăzute de programe se realizează prin:
a) Activităţi instructiv-educative, obligatorii cu grupa; activităţi liber alese frontale, pe grupe, conduse de educatoare / profesori pentru învățămînt special preșcolar; Norma didactică a educatoarei / profesorului pentru învăţământ special preşcolar este de 5 ore pe zi pentru fiecare tură, respectiv 25 ore pe săptămână.
b) Activităţi individuale / de grup de intervenţie specifică, terapie specifică, în cabinete de specialitate, realizate de către profesori psihopedagogi/kinetoterapeut; Profesorul psihopedagog organizează activităţi, desfăşurate individual sau în grupe mici de terapie specifică: stimulare cognitivă, educaţie senzorială, educaţie psihomotrică, terapia tulburărilor de limbaj şi dezvoltarea comunicării; profesorul kinetoterapeut desfăşoară activităţi de recuperare kinetoterapeutică şi alte activităţi specifice de compensare. Norma didactică a acestora este de 16 ore pe săptămână.
c) Activităţi opţionale – Curriculum la decizia şcolii – (abilitare manuală – domeniul estetic creativ, gimnastică şi ritmică – domeniul psihomotric, matematică distractivă – domeniul ştiinţe, meloterapie), conduse de educatoare şi personal extern, cu atestat profesional;
d) Activităţi extracurriculare / de socializare – plimbări, excursii şi alte activităţi în afara grădiniţei (unde participă tot personalul didactic şi didactic auxiliar, în funcţie de genul activităţii);
Domenii/Categorii de activităţi de învăţare – realizate de către educatoare/profesori pentru învățământul special preșcolar:
Activităţi de comunicare şi interacţiune în diferite contexte
Activităţi de dezvoltare a limbajului oral
Activităţi de cunoaştere
Activităţi de explorare a mediului
Activităţi de rezolvare de probleme situaţionale
Activităţi ludice
Activităţi de autonomie personală şi socială
Activităţi de dezvoltare a comportamentelor adaptative
Activităţi de dezvoltare a motricităţii grosiere şi fine
Activităţi de dezvoltare senzoriomotorie
Activităţi de expresie grafică şi plastică
Terapii specifice şi de compensare – realizate de profesorul psihopedagog și profesorul kinetoterapeut:
Stimulare cognitivă
Educație perceptiv-motrică
Terapia tulburărilor de limbaj şi dezvoltarea comunicării
Educaţie psihomotrică
Tehnici de modelare comportamentală
Kinetoterapie
Stimulare multisenzorială
Se urmăreşte ca toată activitatea:
inscrieri la grădinita specială. acte necesare, procedură și condiții