Orientarea Scolara

ORIENTAREA SCOLARA A PRESCOLARILOR
CU C.E.S. SPRE UNITATI SCOLARE
În fiecare an şcolar, copiii care au împlinit vârsta de şcolarizare (6, 7 sau 8 ani) sunt evaluaţi de către Comisia Internă de Evaluare Continuă (CIEC) a grădiniţei, formată din toţi profesorii terapeuţi. Ținându-se cont de observațiile cadrelor didactice de la grupe și de rezultatele evaluărilor, se întocmesc fişe psihopedagogice. Părinţii sunt consiliaţi despre opţiunile de şcolarizare, în luarea deciziei urmărindu-se interesul superior al copilului.
În funcție de potenţialul fiecarui copil, de ritmul de achiziţie cognitivă şi adaptare/modelare comportamentală și atingerea unui nivel de dezvoltare care să-i permită o integrare optimă, specialiștii grădiniței recomandă înscrierea în învățământul special, grădiniţa de masă sau în şcoala de masă, acesta fiind un obiectiv prioritar.
Pentru a asigura condiţiile unei mai bune integrări școlare se încearcă constant realizarea unor activități de tipul:
- activități de parteneriat educațional împreună cu copiii din grădinița de masă;
- s-a asigurat participarea copiilor vizați pentru integrare şcolară la activitățile din grădinița de masă o zi sau două pe săptămână, pentru familiarizarea lor cu spațiul școlar nou și cerințele activităților;
- parteneriatele educaționale cu școlile de masă au oferit ocazia preșcolarilor grădiniței să viziteze sălile de clasă și să desfășoare activități alături de elevi.

În anul școlar 2024-2025 în Grădinița Specială Cluj-Napoca au fost înscriși un număr de 50 preșcolari cu C.E.S. Comisia Internă de Evaluare Continuă din unitate a propus spre orientare şcolară la Comisia de Orientare Şcolară şi Profesională din cadrul C.J.R.A.E Cluj
- 9 preșcolari, care au fost orientati spre clasa pregătitoare, învățământ special.
”Fiecare copil are dreptul să fie ocrotit, educat cu dragoste, să păşească cu încredere în viaţă, să zâmbească.”